Kulinarne przysmaki Bretanii / Bretagne food specialities

lundi, septembre 26, 2016





Jaka to była przyjemność rozkoszować się specjałami kulinarnymi podczas mojej wycieczki do Bretanii. Śmiało powiem, że jedzenie regionalnych naleśników i popijanie pysznego cydru kilka kroków od plaży wywołuje uczucie szczęścia. La gourmandise tak Francuzi mówią kiedy zacznynasz jeść i jeść bez końca, najbliższe słowo w polskim języku to chyba "łakomstwo, obżarstwo" :) Przyznaję, nie mogłam przestać jeść. Mimo tego, że była to moja czwarta podróż do Bretanii mogłabym wracać tutaj jak najczęściej. Żeby podzielić się z Wami przysmakami regionalnej kuchni, przygotowałam ilustrowaną listę pyszności. Kiedy ktoś mnie pyta jakie są moje ulubione smaki z tego regionu, prawdopodobnie wymieniałabym bez końca, ale cztery z nich są na pierwszym miejscu mojej listy:

- Caramel au beurre salé 
Będę szczera, za jeden słoik solonego karmelu oddałabym wszystko co mam. Smaczny kremowy słodko słony smak o delikatnej teksturze.
- Le Cidre Breton / Cydr
Serwowany jako: wytrawny lub słodki napój, produkowany tradycyjną metodą, wytwarzany z fermentowanych bretońskich jabłek
- Les Crêpes 
Można spróbować dwa typy naleśników: na słono przygotowywane z ciemnej mąki oraz na słodko robione z jasnej mąki. Jeśli chodzi o nadzienie, można je jeść na wiele sposobów. Typowy, tradycyjny słony naleśnik jest serwowany z serem, szynką i jajkiem na górze.
- Les Fruits de mer / Owoce morza
Świeże i przepyszne, moje ulubione to gotowane mule. 

------------

It has been a huge pleasure to enjoy food & drink specialities during my trip in Bretagne. Now I can say that eating les crepes and drinking a regional cider makes you happy especially, when you are just a few steps from the sea. La gourmandise how french people say when you eating some delicious food and you can't stop... and I could not. It was my fourth time in Bretagne and I would like to come back over and over again.   
To share a bit of this delicious story about French specialities I have created my culinary list, which I share today. When someone ask me what I love the most, probably I will go with a long list of these specialities, but four of them are on the top of my culinary list:

- Caramel au beurre salé 
I swear, I could give everything what I have for one jar of homemade caramel. Good mixture of sweet and salty taste, with a smooth creamy texture.
- Le Cidre Breton / Cider
Two types of drink served: brut and blanc, produced with purest traditional way, made from fermented Breton apples
- Les Crêpes / pancakes
You can taste two types of les crepes: savoury crêpes made from blé noir buckwheat flour, or the white flour sweet crêpes. There is almost no limit to the combinations of fillings you can use for your crêpes. The typical salty one is made with cheese, ham and egg on the top.
- Les Fruits de mer / Shellfish
They are fresh and very delicious, my favourites cooked mussels 

Projects, partnerships or licensing, please contact me: 
atelier@annaostapowicz.com
Thank you for visiting!
ZapiszZapisz
ZapiszZapisz
Zapisz
Zapisz

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Piękna ilustracja, aż nabrałam ochoty na naleśniki :) takich na słono jeszcze nie próbowałam, czas to zmienić :) pozdrawiam J.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dziękuję Ci :) Polecam bardzo, na pewno w internecie znajdziesz przepisy na takie wytrawne naleśniki, albo popłyń z wyobraźnią! W Bretanii takie naleśniki jadłam już chyba ze wszystkim możliwym w środku:) Smacznego!

      Supprimer

Instagram

Subscribe